رفتار سازه اتصالات پیچی فولاد ضد زنگ سرد شکل گرفته

این مقاله مجموعه ای از آزمایشات اتصالات پیچ و مهره فولادی ضدزنگ سرد را ارائه می دهد. آزمونه ها از سه نوع مختلف از جنس استنلس استیل، از جمله EN1.4301 فولاد زنگ نزن آستنیتی (AISI 304) و EN1.4571 (AISI 316Ti داشتن مقدار کمی از تیتانیوم) و همچنین لاغر دوبلکس EN1.4162 فولاد ضد زنگ ساخته شد (AISI S32101) خواص مواد سه نوع فولاد ضد زنگ توسط آزمون کوپن کششی تعیین شد. فولاد ضد زنگ تک برشی اتصالات پیچ برشی و دو با پیچ و مهره و پیچ و مهره های مختلف آزمایش شده است.

دو حالت شکست اصلی در آزمون اتصال پیچ و مهره، یعنی شکستگی کششی و قطر بخش مشاهده شد. نقاط قوت آزمون با نقاط قوت اسمی محاسبه شده با استفاده مشخصات آمریکا، استرالیا / نیوزیلند استاندارد و کدهای اروپا برای سازه های فولاد ضد زنگ مقایسه شد. نشان داده شده است که توانایی های اسمی پیش بینی شده توسط این مشخصات به طور کلی محافظه کارانه هستند.

علاوه بر این، حالت های شکست خورده از آزمایشات نیز با حالت های شکست خورده پیش بینی شده توسط مشخصات مقایسه شده است. نشان داده شده است که حالت های شکست پیش بینی شده توسط کدهای اروپایی دقیق تر از پیش بینی های آمریکا و استرالیا / نیوزلند هستند.