انجام معاینات ادواری و بدو استخدام کارخانه بادبند

بر اساس ماده 92 قانون کار و در راستای طرح سلامت نیروی کار، معاینات ادواری و بدو استخدام در محل کارخانه بادبند انجام گرفت.

 

اهمیت و لزوم انجام آزمایشات و معاینات ادواری زمانی مشخص می‌شود که با شناسایی اولین علائم بروز بیماری‌ها (اعم از شغلی و غیرشغلی) می‌توان با صرف کمترین هزینه جلوی پیشرفت بیماری را گرفت و سلامتی کارگر را تضمین کرد. از این نظر می‌توان آن را نوعی بیمه عمر برشمرد که از بروز ازکارافتادگی‌های پیش از رسیدن به سن بازنشستگی در نیروی کار و تولید پیشگیری می‌کند.

تشخیص زودهنگام بیماری‌های ناشی از کار و بیماری‌های غیرشغلی، درمان بموقع و جلوگیری از پیشرفت بیماری، توصیه برای تغییر شغل یا محدود کردن کار در فرد بیمار، جلوگیری از انتقال و پخش بیماری‌های واگیر، پیشگیری از بروز بیماری‌های حرفه‌ای در افرادی که کار همانند دارند، بررسی اثرات عوامل زیان‌آور محیط کار بر روی کارگران و ارزشیابی روش‌های پیشگیری و ایمنی، از مزایای انجام منظم آزمایشات ادواری در محیط‌های کاری است.

در همین راستا، برای تمامی افراد شاغل در کارخانه بادبند معاینات پزشک، آزمایشات خون، تشکیل پرونده و نظریه کارشناس بهداشت حرفه‌ای، تست‌های اودیومتری (شنوایی‌سنجی)، تست اپتومتری (بینایی‌سنجی) و ... با حضور و استقرار تیم پزشکی و نظارت واحد HSE شرکت مهندسی سازه صنعت بادبند در محل کارخانه پرند انجام شد.