حضور همکاران بادبند در پایگاه انتقال خون به مناسبت روز جهانی اهدای خون

همزمان با روز جهانی اهدای خون، تعدادی از همکاران شرکت مهندسی سازه صنعت بادبند با حضور در پایگاه انتقال خون شهید فیروزی اقدام به اهدای خون کردند.

 

روز جهانی اهدای خون همه ساله در ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) گرامی داشته می‌شود؛ هدف از گرامیداشت این روز، افزایش آگاهی مردم در خصوص نیاز به اهدای منظم خون است تا بتوان جان بیماران بسیاری را نجات داد؛ اما به نظر می‌رسد که اهدای خون فقط به نفع گیرندگان نیست، بلکه  اهداکنندگان نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند؛ از جمله: کاهش وزن- پیشگیری از هموکروماتوز- کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- کاهش خطر ابتلا به سرطان- تقویت تولید سلول‌های جدید خونی- کاهش استرس.

همچنین برای اهدای خون، باید غربالگری سلامت انجام شود و موارد زیر در فرد متقاضی اهدای خون بررسی می‌گردد: نبض- فشار خون- دمای بدن- سطح هموگلوبین- برخی بیماری‌ها مانند هپاتیت BوC- ایدز و ... که این معاینه فیزیکی می‌تواند در صورت وجود علایم یک بیماری زمینه‌ای یا عوامل خطرزا برای برخی بیماری‌ها به فرد آگاهی لازم را بدهد.

لذا شرکت مهندسی سازه صنعت بادبند در راستای گرامیداشت این روز و انجام مسئولیت اجتماعی خود، برای همکارانی که تمایل داشتند اقدام به اهدای خون نمایند، شرایط لازم را فراهم آورد.